Skip to content

http://www.readwritethink.org/

Març 3, 2011

Dins aquesta pàgina tan completa http://www.readwritethink.org/ trobem un apartat que s’anomena recursos per l’aula. Dins els recursos hi ha tres apartats que són el creador de còmics, un mapa interactiu d’històries i un creador d’acròstics.

El creador de còmics (Comic Creator) convida els estudiants a crear els seus propis còmics. Es centren en els elements clau dels còmics, en permetre nens i nenes a triar fons, personatges i objectes, així com per elaborar el diàleg relacionat (que es mostra a l’esquerra). . L’eina és fàcil d’usar i es pot acabat imprimint.

El mapa interactiu d’històries (story map)  inclou un conjunt d’organitzadors gràfics dissenyats per ajudar els professors i estudiants abans de produir qualsevol text, després de la lectura i activitats. Aquests mapes tenen la intenció de centrar-se en els elements clau de personatges, l’ambient, els conflictes i el desenvolupament de la resolució. Els nens i nenes poden desenvolupar múltiples personatges, per exemple, en la preparació per escriure la seva pròpia història, o poden reflexionar i desenvolupar més els personatges de les històries que han llegit. Un cop hagi finalitzat cada secció els nens i nenes tenen la possibilitat d’imprimir les darreres versions. La versatilitat d’aquesta eina permet ser utilitzada en múltiples contextos.

 

Un acròstic (acrostic poems) és una composició poètica en què les lletres que ocupen determinats llocs (per exemple: les lletres inicials de cada vers) formen una paraula o frase. Pot haver-hi dues intencions darrere d’un acròstic: lúdica (fer un joc de paraules) o amagar un missatge secret dins el poema. Amb aquesta eina podrem treballar aquest concepte fàcilment i de manera estimulant gràcies a les TIC.

 

Ara que ja ens estem preparant per Sant Jordi quina millor manera d’aplicar les TIC, fent un còmic o un acròstic.

Anuncis
One Comment leave one →
  1. Març 9, 2011 3:35 pm

    Hola a todos

    Nos gustaría animaros a participar en el Premio Internacional Educared 2011. Este año, por primera vez, se pueden presentar todo tipo de trabajos que supongan una aplicación pedagógica de las TIC, independientemente de la herramienta con la que hayan sido creados.

    Las modalidades de participación son:

    A. Docente con alumnos

    Ejemplos: blogs escritos por los estudiantes, wikis, webs o trabajos en la nube en los que participe activamente el alumnado, etc.

    B. Docente sin alumnos

    Ejemplos: blogs escritos por el docente, comunidades en las que el profesorado debate temas de interés común, diseño de actividades para PDI o ejercicios interactivos, etc.

    C. Laboratorio de herramientas

    En esta modalidad podrán participar docentes con o sin un grupo de alumnos. Se podrán presentar proyectos que supongan un trabajo de I+D+i para la creación de sus propias herramientas, aplicaciones y/o widgets, como, por ejemplo, aplicaciones para el aula de realidad aumentada, aplicaciones para dispositivos móviles o tabletas digitales, etc.

    El Jurado valorará los trabajos desde el punto de vista pedagógico. Por eso, se tendrán que acompañar obligatoriamente una memoria descriptiva, que supondrá el 50% de la valoración final. Esta memoria se podrá cubrir on-line a través de un sencillo formulario instalado en la web del Premio Internacional Educared.

    Para inscribirse y consultar más información: http://www.educared.org/premiointernacional

    Un saludo,

    Organización del Premio Internacional Educared 2011
    Correo electrónico: premiointernacional@educared.org
    Teléfono: 902.905.144
    +34.981.975.621

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: