Skip to content

Tornar a arrencar el bloc?

gener 20, 2011

Fa aproximadament un mig any que aquest bloc està parat. El principal motiu de l’aturada van ser dos projectes personals i que van ser realment durs i treballats  però que al final van arribar a bon port i van ser tot un èxit.

Ara que ja fa un temps hem reposat i gaudit del repòs ens tocaria tornar a iniciar aquesta tasca. Amb el temps he vist que tenir un bloc i aportar-hi coses és una tasca dura, poc profitosa i molt fosca. També he de dir que durant aquest temps i tot i la inactivitat el bloc ha continuat rebent entre 150 i 200 visites de mitja. Això vol dir que el contingut del bloc interessa i que molta gent hi torna per veure si troba alguna cosa de profit.

Malgrat tot això, la idea és de no continuar perquè quina compensació tinc al facilitar recursos a la resta de la gent si els que l’aprofiten no donen ni les gràcies, en allò que en cultura internauta s’anomena “deixar un comentari”. Estem en un món on la gent agafa el que necessita i adéu fins la pròxima.  Si li agrada et guarda als marcadors o a una eina com delicious o d’altres i de tant en tant va mirant a veure que troba. D’altres et sindiquen amb el rss i ja els arriben les novetats directament al mail.

Tot aquesta reflexió la faig per intentar entendre quina necessitat tinc de tornar a començar un bloc i invertir el meu temps en una feina que no em reporta pràcticament res i que en canvi de vegades  m’encantaria tornar a començar.

Els motius principalment són tres: la insistència d’una bona amiga, l’amor que sento per i cap a les noves tecnologies i el relatiu èxit que ha obtingut aquest lloc: finalista dos anys dels premis blocs Catalunya, finalista dels premis edublocs, 100.000 visites en poc més de tres anys…(tampoc és la finalitat, guanyar res)

No se si serà suficient, però si llegiu això i voleu opinar al respecte ho agrairé. Sempre és bo saber que hi ha algú a l’altra banda i que es molesta a deixar un comentari. De moment alguna cosa nova he escrit, ja he tornat a començar…

Daniel Marcos

3 comentaris leave one →
  1. gener 20, 2011 7:56 pm

    Hola Daniel,

    amb aquesta entrada no m’has deixat gens indiferent. Jo també sóc bloguera i moltes voltes me plantejat el mateix que tu. Què és el que m’aporta? La veritat és que molts visitants que entren als nostres blocs són poc agraïts, però sempre hi ha algú que te fa saber que està a l’altre costat i amb les seues paraules t’acaba animant. Jo he rebut bastant suport d’algunes persones i, de moment, això em val. Per altre costat, també hem rebut algun que altre reconeixement com ser guanyadors o finalistes d’alguna convocatòria més o menys important, cosa que també és un al·licient.

    Però, deixant a banda tot açò, hem de tindre clara una cosa: estem fent açò perquè volem! Ningú ens obliga i només nosaltres decidim. Així que pense que el món ha d’estar molt orgullós i agraït de tindre professionals com tu i molts altres que ens trenquem el cap per aportar alguna cosa positiva a la societat (siga com siga). El dia que abandonem la nostra tasca, es notarà molt i aleshores valoraran el que tenien (no saps el que tens, fins que ho perds, no?).

    Jo encara no abandone. Espere que tu tampoc. Per a mi també és motivador saber que hi ha més gent que li importa aportar i compartir el seu coneixement. És una manera d’enriquir-nos mútuament i m’encanta!

    Moltes gràcies pel teu interés i el teu treball en aquest bloc.

    Una seguidora ^_^

  2. gener 21, 2011 6:17 am

    Motius per mantenir un bloc n’hi ha molts, segur que cada blocaire en podria explicar de ben diferents. En el meu cas ho faig perquè m’agrada escriure i d’aquesta manera m’obligo a fer-ho i ho faig sobre diversos temes.
    Em quant a temes educatius, a part dels meus post sobre l’escola en el meu bloc personal a l’escola faig servir el blocs amb els alumnes i trobo que és un molt bon recurs per tal de treballar diferents aspectes i per integrar el treball de les TIC a l’aula.
    Ànims i a seguir si et ve de gust i en tens ganes.

  3. gener 27, 2011 5:55 pm

    Hola company,
    Ja saps que jo en això dels blogs sóc una inexperta però si que he de reconèixer que iniciar el meu bloc ha obert en mi la curiositat per seguir aprenent, per seguir cercant coses interessants.
    Crec que totes les persones que comparteixen blocs de continguts son persones que desinteressadament ofereixen els seus coneixement, el seu temps i sobretot la seva il·lusió, i això no té preu!
    Jo t’animo a que, sempre que tinguis temps, el segueixis, ja veus que ets un “gurú” en les TIC, i a més finalista!! La meva parella que en sap un tou d’eines en xarxes socials diu que es un nou món. Diu que gràcies als blocs pots entrar en cercles de persones (en aquest cas mestres) que mai abans no hauries conegut.

    Sobre la gent que agafa les idees, els continguts i com tu dius “adiós muy buenas”…sempre hi haurà gent així, la gent bloggera ja sap quins codis ètics hi ha en fer i compartir un blog.

Deixa un comentari

