Skip to content

La fi de l’aula d’informàtica com espai a l’escola?

gener 27, 2010

Ara fa uns dies parlàvem amb un company amant de les TIC  de l’aula d’informàtica i el seu ús actualment. Vàrem arribar a la conclusió que en pocs anys acabarà passant a un segon pla o fins i tot desapareixent com a espai a l’escola. Les nostres raons es basen en l’argument següent:

Actualment estem en un moment d’implantació massiva de les TIC a l’aula i a les escoles. Totes les escoles disposen d’accés a Internet i ordinadors per connectar-si. Altres centres una mica més privilegiats gaudeixen del producte estrella en aquests moments: Les Pissarres Digitals Interactives. En major o menor mesura a totes les escoles, l’onada de les TIC ha arribat gràcies al Departament amb el catàleg TIC o al dinamisme dels propis mestres.

Centrant-nos en l’aula ordinària, que és aquella on hi ha un grup-classe i  un mestre tutor on s’imparteixen un número d’hores determinades de docència, direm que és l’espai de l’escola on en els últims anys les TIC han entrat de ple. L´ús de la Pissarra Digital, l’ordinador amb ple accés a Internet i en alguns casos la utilització cada vegada més freqüent de l’ordinador portàtil de dimensions reduïdes (netbook)  en algunes àrees de coneixement, combinant continguts digitals amb els de llapis i paper fa que les TIC siguin ja un entorn i procés d’aprentatge (TAC).

Per aquesta raó i si es segueix la tendència actual d’implantació ràpida de les TIC a l’aula gràcies al projecte d’escuela 2.0 en pocs anys l’aula d’informàtica desapareixeria. Anar a “fer” informàtica a l’aula d’informàtica sota la visió actual de tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement es dóna en un espai descontextualitzat ja que les TIC ja no són una eina, ja és consideren un procés i aquest procés dins l’aula d’informàtica queda desvirtuat.

El futur passa per una aula ordinària on trobem diferents ordinadors que permetin als nens i nenes tenir accés a internet, per cercar, escriure, manipular, editar o reforçar qualsevol àrea o tasca que estigui fent. No podem oblidar la pissarra digital com a gran gestora, transmissora d’informació i un inici de metodologies 2.0.

En conclusió apostem i creiem fermament que les TIC seran una de les clau en l’educació del futur. Ara estem en un moment de transició on les TIC ja són un eix vertebrador i que ha d’estar present d’alguna manera o altra en totes les àrees del coneixement. Volem alumnes competents en recerca de la informació, volem alumnes amb una gran competència digital i una gran competència d’aprendre a aprendre.

foto extreta de Pangea.org

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: