Skip to content

De les velles TIC a les actuals TAC

Setembre 3, 2009

Ja fa un temps que TIC i TAC comparteixen denominació per anomenar les noves tecnologies i ho sentim a les nostres escoles. La gent pregunta si és TIC o TAC i perquè ara s’anomena d’aquesta manera. No és que ara es diguin de dos maneres diferents, el fet és que encara s’utilitza el terme TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) i es comença a utilitzar el terme TAC (tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement). Però d’on venen aquests dos sigles?

TIC: Segons el que trobem a la viquipèdia (TIC) relatiu a les tecnologies de la informació i la comunicació,”agrupen els elements i les tècniques utilitzades en el tractament i la transmissió de les informacions, principalment d’informàtica, internet i telecomunicacions“. Aquestes tecnologies tenen la finalitat de millorar la vida de la gent dins un entorn. Així doncs les noves tecnologies a l’aula són un recurs que ens faran molt més fàcil la tasca i ens ampliarà les possibilitats de tot el que fem, donat el potencial del que disposen i el fàcil accès a la informació que ens donen.

TAC: Segons el que trobem a la viquipèdia (TAC) les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement es pot entendre com una visió de les TIC des de l’escola. Es tracta de posar les tecnologies al servei d’una millora en els processos d’ensenyament – aprenentatge, d’avaluació i d’organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l’entorn, al centre i a l’aula. L’ús que se’n faci d’aquestes tecnologies i del seu potencial com a agents de canvi metodològic, permetrà discernir i identificar aquelles actuacions més significatives i innovadores des del punt de vista educatiu. Així doncs podem entendre que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació són les que guien l’aprenentatge.

Llavors direm que les “antigues” TIC són un mitjà d’aprenentatge cap el coneixement i ja no són un complement com fa uns anys. Ara el podem considerar un element actiu d’aprenentatge i de coneixement. Pel que fa a dir-li TIC o TAC, recursosticmestre considera que són complementaris i per tant poden conviure perfectament, la qual cosa vol dir que nosaltres continuarem dient TIC o TAC segons s’escau. El més important no és com ho anomenem, el més important és quin ús en fem i que els nostres alumnes en treguin el màxim profit possible per dir com hem dit anteriorment que són un element actiu a la vegada que emergeix de manera molt ràpida substituint elements tradicionals de l’aula de sempre. La clau d’un bon funcionament com sempre diem, és una bona predisposició i una bona competència per part del professor. Una bona predisposició amb el temps porta a una bona competència conjuntament amb la gran oferta de cursos del departament en el tractament i ús de les TIC i les TAC.

images

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: