Skip to content

document del Platac

Mai 3, 2009

Fa uns dies vàrem trobar aquest document http://www.xtec.cat/recursos/tac/platac.pdf en la nostra navegació diària pel portal de la XTEC. Com amants i usuaris de les noves tecnologies el vam obrir i li vam fer un ullada. El document és una bona guia per executar i tirar endavant un pla tac al centre. Dóna unes bones pautes per aquells centres que han de començar un projecte tac i l’estructura de reflexió que segueix el document és molt encertada ja que en cada fase detalla molt bé el que s’ha de fer i el com s’ha de fer.

Aquest pdf torna a mostrar i ha donar-nos la raò de que cada vegada més les noves tecnologies tenen un pes més específic en el dia a dia de l’escola. Només cal veure el dia a dia d’una escola i els projectes que es tenen a curt plaç, moltes escoles catalanes prioritzen ara per ara equipar el centre amb pissarres digitals, internet a l’aula, ordinadors per tots els espais, i tot el relacionat amb les TAC. Aquells centres que van apostar fa temps per aquest tipus de projectes tenen molt tros guanyat ja que l’educació va cap aquest camí, el de les PDI, els ordinadors portàtils i els llibres digitals. Aquell centre que no entengui o gestioni equivocadament aquestes tendències estarà deixant al marge el seu alumnat i seria un greu error. L’avantatge de les noves tecnologies és que acaparen molts sectors de la societat i d’una manera o altra ens arriben i en fem ús. L’escola hauria de ser un mitjà de bona utilització de les TAC, ja que no sempre els nostres alumnes en fan ús “educatiu i formador”. Quan sentim que “la gent jove n’entèn i sap fer servir les noves tecnologies”, caiem en un greu error, ja que no parlar amb un programa de xat i baixar-se música d’internet és tenir un domini de les TAC. Com a mestre hem d’aprofitar aquesta capacitat d’adaptació i coneixement que tenen els nostres alumnes per arribar a una utilització el més ampla i profitosa possible de les noves tecnologies.

Alguns problemes que pot tenir un pla TAC és la gran despesa econòmica que comporta ja que l’equipament informàtic és car i escollir el que ens fa falta és una tasca difícil. Com molt bé diu el document hem de conèixer el nostre centre, i sobretot els espais i com s’utilitzen. Nosaltres afegiriem també i que és molt important, la predisposició del mestre per utilitzar recursos TAC en la seva pràctica docent i la seva formació. El col.lectiu de mestres està format per professionals de moltes edats i podem trobar-nos amb mestres que no tenen la formació adequada, per tant és feina del centre i del mestre en qüestió formar-se en el correcte ús de les noves eines.

Com a conclusió direm que el document és molt profitós i vàlid per portar a terme un pla TAC i només afegirem que a la xarxa podem trobar gran quantitat de recursos per utilitzar en la nostra tasca docent. La correcta utilització dependrà de les ganes amb que nosaltres, els mestres, les utlitzem i tots aquells que tenen “por digital” o certes reserves només s’han d’obrir i ser receptius a aquesta nova forma d’educar i que avança a pas de gegant.

tecno

Arxiu d’àudio de l’article:

[blip.tv ?posts_id=2075931&dest=-1]

Anuncis
No comments yet

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: